Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Kacper Kulpicki
Kacper Kulpicki | 

Wyprzedzili McDonald's, ceny zaczynają się od 60 gr. Nowy lider rynku fast food

1

Tytuł największej sieci fast food na świecie nie należy już do McDonald's. Amerykańska sieć musiała ustąpić miejsca chińskiej. Mixue Bingcheng sprzedaje swoje produkty za zaskakująco niskie ceny. Co można tam kupić?

Wyprzedzili McDonald's, ceny zaczynają się od 60 gr. Nowy lider rynku fast food
Nowy lider fast food na świecie. Wyprzedzili McDonald's (Getty Images)

Pod względem liczby lokali chińska firma nie ma sobie równych i pokonała nawet dotychczasowych dominantów — McDonald's i Starbucks. Jak podaje CNN, Mixue Bingcheng we wrześniu ubiegłego roku dorobiła się aż 45 tys. punktów.

Restauracje z Big Macami według Chowhound mają ich niemal 44 tys., zaś potentat kawowy prawie 41 tys. Chiński konkurent nie jest znany na świecie i póki co rozszerza swoją działalność w Azji — nie tylko w Państwie Środka, ale także w Malezji, Wietnamie, Indonezji, Makau, Australii i Japonii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Lahsa - przepis na orientalne śniadanie z jajkami

Różni się od McDonald's także pod względem serwowanych produktów. Oferta jest dużo uboższa, a właściciele skupiają się na zimnych napojach na bazie herbaty oraz na lodach.

W Mixue Bingcheng można kupić je w cenach, o których smakosze z Europy mogą tylko pomarzyć. Lodowego rożka klienci z Chin kupią tylko za 60 groszy, zaś bubble tea od 1,2 zł do 4,60 zł. Napoje w tamtejszych placówkach McDonald's zaczynają się od 5,30 zł.

Produkty firmy Mixue Ice Cream & Tea
Produkty firmy Mixue Ice Cream & Tea (Getty Images, SOPA Images)

Mimo utraty pozycji lidera amerykańska sieć nie zamierza się poddawać. Chcą zainwestować w nowe menu i współpracować z popularnymi markami, takimi jak Pokemon czy Nintendo, aby przyciągnąć nowych klientów.

Chiński fast food wkroczy do USA?

Z kolei Mixue Bingcheng według ekspertów może podjąć próbę zaistnienia na rynku USA. Tajemnicą ich sukcesu jest nie tylko niska cena, ale także przystępna oferta dla franczyzobiorców.

Aby otworzyć lokal, trzeba dysponować mniejszą ilością gotówki niż w przypadku korporacji z dwoma łukami w logo. Mniejsze jest także zapotrzebowanie sprzętowe i metrażowe.

To ma także swoje wady, czyli ograniczone menu, w których brakuje burgerów, frytek i innych typowo fast foodowych specjalności. Aby podbić serca Amerykanów, to może mieć kluczowe znaczenie.

Punkt sprzedaży Mixue Ice Cream & Tea
Punkt sprzedaży Mixue Ice Cream & Tea (Baqotun0023, CC BY-SA 4.0 via Wikimedia Commons)
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Wegańska rewolucja dobiegła końca. Po 12 latach zamknęli ostatni lokal
Planujesz grilla w majówkę? Wielkie promocje w Biedronce
KAS reaguje. Rosyjska sieć sklepów objęta sankcjami
Elbląg stawia na turecką technologię. Miasto kupuje nowe tramwaje
Kazano im wrócić do biura. Teraz ponad połowa pracowników chce odejść
Sopocki WOPR poszukuje pracowników. Tyle można zarobić
Ta niedziela jest handlowa. Limity w Biedronce
Zawieszenie działalności gospodarczej to częsta praktyka. Jakie są konsekwencje takiej decyzji?
"Wyspa Ronaldo" uwielbiana przez Polaków. Więcej jest tylko Niemców
Umowa o dzieło - kiedy wybrać i jakie korzyści niesie?
Lidl ogłasza w niedzielę handlową. Oto promocje
Indywidualny projekt pozwoli dostosować dom do naszych potrzeb. To jednak nie jest tanie rozwiązanie
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić