Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Kacper Kulpicki
Kacper Kulpicki | 

Wyprzedzili McDonald's, ceny zaczynają się od 60 gr. Nowy lider rynku fast food

5

Tytuł największej sieci fast food na świecie nie należy już do McDonald's. Amerykańska sieć musiała ustąpić miejsca chińskiej. Mixue Bingcheng sprzedaje swoje produkty za zaskakująco niskie ceny. Co można tam kupić?

Wyprzedzili McDonald's, ceny zaczynają się od 60 gr. Nowy lider rynku fast food
Nowy lider fast food na świecie. Wyprzedzili McDonald's (Getty Images)

Pod względem liczby lokali chińska firma nie ma sobie równych i pokonała nawet dotychczasowych dominantów — McDonald's i Starbucks. Jak podaje CNN, Mixue Bingcheng we wrześniu ubiegłego roku dorobiła się aż 45 tys. punktów.

Restauracje z Big Macami według Chowhound mają ich niemal 44 tys., zaś potentat kawowy prawie 41 tys. Chiński konkurent nie jest znany na świecie i póki co rozszerza swoją działalność w Azji — nie tylko w Państwie Środka, ale także w Malezji, Wietnamie, Indonezji, Makau, Australii i Japonii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Lahsa - przepis na orientalne śniadanie z jajkami

Różni się od McDonald's także pod względem serwowanych produktów. Oferta jest dużo uboższa, a właściciele skupiają się na zimnych napojach na bazie herbaty oraz na lodach.

W Mixue Bingcheng można kupić je w cenach, o których smakosze z Europy mogą tylko pomarzyć. Lodowego rożka klienci z Chin kupią tylko za 60 groszy, zaś bubble tea od 1,2 zł do 4,60 zł. Napoje w tamtejszych placówkach McDonald's zaczynają się od 5,30 zł.

Produkty firmy Mixue Ice Cream & Tea
Produkty firmy Mixue Ice Cream & Tea (Getty Images, SOPA Images)

Mimo utraty pozycji lidera amerykańska sieć nie zamierza się poddawać. Chcą zainwestować w nowe menu i współpracować z popularnymi markami, takimi jak Pokemon czy Nintendo, aby przyciągnąć nowych klientów.

Chiński fast food wkroczy do USA?

Z kolei Mixue Bingcheng według ekspertów może podjąć próbę zaistnienia na rynku USA. Tajemnicą ich sukcesu jest nie tylko niska cena, ale także przystępna oferta dla franczyzobiorców.

Aby otworzyć lokal, trzeba dysponować mniejszą ilością gotówki niż w przypadku korporacji z dwoma łukami w logo. Mniejsze jest także zapotrzebowanie sprzętowe i metrażowe.

To ma także swoje wady, czyli ograniczone menu, w których brakuje burgerów, frytek i innych typowo fast foodowych specjalności. Aby podbić serca Amerykanów, to może mieć kluczowe znaczenie.

Punkt sprzedaży Mixue Ice Cream & Tea
Punkt sprzedaży Mixue Ice Cream & Tea (Baqotun0023, CC BY-SA 4.0 via Wikimedia Commons)
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Płacisz kartą w sklepie? Przez nieuwagę możesz stracić majątek
Ceny truskawek skoczą w górę. Wszystko przez problemy z uprawami
Usłyszałeś to pytanie przy płatności kartą? Nie odpowiadaj w ten sposób
Nietypowa Żabka w Warszawie. Tego jeszcze nie było
Warszawa ma nowego milionera. Padła wielka wygrana w Eurojackpot
Wielkanocne obawy o jaja. Sklepy wprowadzą limity?
Niemcy sprawdzili dubajską czekoladę. Oto co znaleźli w środku
Kelnerka nie dostała napiwku. Oto jak się zachowała. Polka była świadkiem
Proboszcz pokazał faktury za gaz i prąd. "Być może nie wiecie"
Trzy firmy z Europy łączą siły. Na szali bezpieczeństwo kontynentu
Zjadła rzodkiewkę z ziemi. Dotkliwa kara dla klientki
1,5 mln seniorów otrzyma pieniądze. Są też złe wieści
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić