Kaufland wprowadził opłatę za plastikowe torby na owoce i warzywa, co ma na celu zwiększenie świadomości ekologicznej klientów.
Jak informuje portal "t-online", klienci dowiadują się o dodatkowej opłacie dopiero przy ważeniu produktów. Na etykiecie widnieje cena jednego centa za torbę, co nie jest widoczne przy pobieraniu toreb z rolki.
Kaufland wyjaśnia, że informuje klientów o opłacie przy uchwytach na torby. Decyzja o wprowadzeniu opłaty ma na celu zachęcenie klientów do wyboru bardziej ekologicznych alternatyw dla jednorazowych plastikowych toreb.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Firma podkreśla, że jest to już standard w branży, a opłata wynosi jedno euro.
Znana sieć wprowadza opłatę w Niemczech. Tyle chce zaoszczędzić
Kaufland dodaje, że stosowanie wielorazowych toreb może zaoszczędzić do 693 ton jednorazowych toreb rocznie. Firma oferuje takie torby od lat, a także podkreśla, że konkurenci, tacy jak Lidl i Aldi, również wprowadzili bardziej ekologiczne rozwiązania.
Czytaj także: Biedronka vs. Lidl. Oddalono skargę na reklamę
A jak to wygląda to w Polsce? Od 2019 roku w sieci Kaufland można kupić wielorazowe woreczki na warzywa i owoce. Sieć wprowadziła też skrzynki wielorazowego użytku, które pomogły ograniczyć wykorzystanie kartonów i dużych, plastikowych opakowań.
Lidl od 2019 r. oferuje siatki na świeże owoce i warzywa, a Aldi wprowadziło opłatę za torby w tym samym czasie, oferując podobne siatki od jesieni. Kaufland podkreśla, że działania te są zgodne z branżowymi standardami i mają na celu ochronę środowiska.