Dowiedzieli się przypadkiem. Znana sieć wprowadza opłatę w Niemczech
Kaufland w Niemczech wprowadza opłatę za plastikowe torby na owoce i warzywa, co ma zachęcić klientów do bardziej ekologicznych wyborów.
Kaufland wprowadził opłatę za plastikowe torby na owoce i warzywa, co ma na celu zwiększenie świadomości ekologicznej klientów.
Jak informuje portal "t-online", klienci dowiadują się o dodatkowej opłacie dopiero przy ważeniu produktów. Na etykiecie widnieje cena jednego centa za torbę, co nie jest widoczne przy pobieraniu toreb z rolki.
Kaufland wyjaśnia, że informuje klientów o opłacie przy uchwytach na torby. Decyzja o wprowadzeniu opłaty ma na celu zachęcenie klientów do wyboru bardziej ekologicznych alternatyw dla jednorazowych plastikowych toreb.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Niebezpieczny spacer po lesie. Po odkryciu wezwał służby
Firma podkreśla, że jest to już standard w branży, a opłata wynosi jedno euro.
Znana sieć wprowadza opłatę w Niemczech. Tyle chce zaoszczędzić
Kaufland dodaje, że stosowanie wielorazowych toreb może zaoszczędzić do 693 ton jednorazowych toreb rocznie. Firma oferuje takie torby od lat, a także podkreśla, że konkurenci, tacy jak Lidl i Aldi, również wprowadzili bardziej ekologiczne rozwiązania.
Czytaj także: Biedronka vs. Lidl. Oddalono skargę na reklamę
A jak to wygląda to w Polsce? Od 2019 roku w sieci Kaufland można kupić wielorazowe woreczki na warzywa i owoce. Sieć wprowadziła też skrzynki wielorazowego użytku, które pomogły ograniczyć wykorzystanie kartonów i dużych, plastikowych opakowań.
Lidl od 2019 r. oferuje siatki na świeże owoce i warzywa, a Aldi wprowadziło opłatę za torby w tym samym czasie, oferując podobne siatki od jesieni. Kaufland podkreśla, że działania te są zgodne z branżowymi standardami i mają na celu ochronę środowiska.