Starbucks Polska wydał oświadczenie, w którym podkreśla, że zmiany w zasadach korzystania z kawiarni nie obejmują lokali w Polsce.
Jak informuje TVN24 Biznes, nowe reguły dotyczą wyłącznie Stanów Zjednoczonych i Kanady. W tych krajach osoby, które nie dokonają zakupu, mogą być wypraszane z lokali.
Zmiany w Ameryce Północnej, które wejdą w życie 27 stycznia, obejmują ograniczenie dostępu do toalet i przestrzeni kawiarni tylko dla klientów i pracowników.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Starbucks przekazał, że nowe zasady będą wyświetlane w każdym sklepie, a personel zostanie poinstruowany, by wypraszać z lokalu osoby, które nie zastosują się do kodeksu postępowania.
To odwrócenie polityki sprzed sześciu lat, która pozwalała na korzystanie z kawiarni bez konieczności zakupu. Nowe zasady są częścią planu poprawy jakości usług.
Nowy dyrektor generalny Starbucksa, Brian Niccol, wprowadza te zmiany w ramach strategii zwiększenia sprzedaży. Oprócz nowych zasad, klienci w Ameryce Północnej będą mogli skorzystać z jednej bezpłatnej dolewki kawy. W Polsce jednak te zmiany nie będą wdrażane, co potwierdza biuro prasowe Starbucks Polska.
Rozwój Starbucks w Polsce
Pierwsza kawiarnia Starbucks w Polsce została otwarta w 2001 roku Warszawie, a od tego czasu sieć stopniowo rozszerzała swoją obecność w kolejnych miastach. Obecnie kawiarnie Starbucks można znaleźć w wielu miejscach, od dużych miast po mniejsze miejscowości.
W Polsce marka zdobyła popularność dzięki jakościowym produktom, ale także dzięki atmosferze, którą udało jej się stworzyć w swoich kawiarniach. Starbucks stał się miejscem spotkań, pracy i relaksu, łącząc elementy kultury amerykańskiej z lokalnymi tradycjami.