Takie maliny zastała na promocji. Zrobiła zdjęcia. Biedronka reaguje

"Niemal w każdym z dostępnych opakowań była pleśń na co najmniej jednym owocu" – relacjonuje o2.pl mieszkanka Gliwic, która tuż po niehandlowej niedzieli trafiła w Biedronce na promocję malin. Zamiast świeżych owoców, zastała nieprzyjemną niespodziankę. "Może zdarzyć się, że znajdą się zainfekowane pojedyncze owoce, których nie jesteśmy w stanie zauważyć" – odpowiada Monika Babuchowska, kierownik operacji i sprzedaży w sieci Biedronka, odpowiedzialna za sklepy w Gliwicach.

Maliny z pleśnią w poniedziałkowy poranek. Interwencja w BiedronMaliny z pleśnią w poniedziałkowy poranek. Interwencja w Biedronce
Źródło zdjęć: © Czytelniczka o2.pl, Google Maps
Danuta Pałęga

W poniedziałkowy poranek, 28 lipca, mieszkanka Gliwic odwiedziła jeden ze sklepów sieci Biedronka. Tuż po wejściu do placówki jej uwagę przykuła atrakcyjna promocja na maliny – 200 g za 6,99 zł. Zainteresowana ceną, podeszła do wystawionych opakowań, jednak to, co zobaczyła, zamiast zachęcić do zakupu, wywołało u niej szok.

Zauważyłam maliny w promocji, podeszłam i chciałam wybrać opakowanie. Niemal w każdym z dostępnych była pleśń na co najmniej jednym owocu. Jestem zszokowana, że Biedronka wystawiła taki produkt na sprzedaż. Tym bardziej, że przyszłam rano w poniedziałek, towar powinien być zweryfikowany pod względem świeżości nim otworzą sklep, prawda? – napisała oburzona klientka do redakcji o2.pl, dołączając zdjęcia, na których wyraźnie widać oznaki zepsucia owoców.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Sztuczki marketingowe, jakie stosuje na nas Biedronka

Odpowiedź sieci: trudne warunki, szybka reakcja

Na prośbę o komentarz, sieć Biedronka odniosła się do sprawy, tłumacząc, że kontrola jakości jest prowadzona wieloetapowo, jednak niektóre sytuacje są trudne do uniknięcia.

Dbanie o najwyższą jakość naszych produktów jest dla nas priorytetem. Okres zarówno wyższych temperatur, jak i wysokiej wilgotności powietrza sprzyja szybkiemu dojrzewaniu i tym samym łatwiejszemu psuciu się świeżych produktów, jak m.in. maliny – wyjaśnia o2.pl Monika Babuchowska, kierownik operacji i sprzedaży Biedronki odpowiedzialna za sklepy w Gliwicach.
Zgniłe maliny w promocji? Klientka Biedronki z Gliwic nie kryje
Zgniłe maliny w promocji? Klientka Biedronki z Gliwic nie kryje oburzenia © Czytelniczka o2.pl
Zgniłe maliny w promocji. Sklep reaguje po zgłoszeniu klientki
Zgniłe maliny w promocji. Sklep reaguje po zgłoszeniu klientki © Czytelniczka o2.pl

Jak dodaje przedstawicielka sieci, owoce są poddawane kontroli zarówno przed, jak i po ich wystawieniu na półki, a stoisko z warzywami i owocami jest sprawdzane kilka razy dziennie. Niemniej jednak, pleśń może rozwijać się bardzo szybko – nawet pomimo przeprowadzanych kontroli.

Część świeżych owoców jest szczególnie narażona na oddziaływanie czynników zewnętrznych. Weryfikacja świeżości polega na dokładnym obejrzeniu kartonów z owocami. Może zdarzyć się, że znajdą się zainfekowane pojedyncze owoce, których nie jesteśmy w stanie zauważyć w trakcie takiego przeglądu. Niestety w takiej sytuacji zakażenie w bardzo szybkim tempie może przenosić się na inne owoce. Zdajemy sobie sprawę, że ze względu na skalę działalności naszej sieci, obsługującej codziennie miliony klientów i przechowującej setki tysięcy produktów, sporadycznie mogą zdarzyć się takie sytuacje.

Produkty usunięto, procedury przypomniane

Sieć zapewnia, że wadliwy towar został już wycofany ze sprzedaży i zastąpiony świeżym. Zobowiązano się również do przypomnienia zasad pracy z produktami wymagającymi szczególnej troski podczas odpraw z pracownikami.

Zachęcamy klientów, aby w przypadku zaobserwowania podobnych zdarzeń bezpośrednio powiadomili o nich personel sklepu, który będzie w stanie niezwłocznie zareagować w odpowiedni sposób i poddać asortyment procedurze likwidacji – dodaje Babuchowska.

Wnioski? Reaguj i zgłaszaj

Choć sytuacja została opanowana, sprawa ta przypomina, jak ważna jest czujność klientów i szybka reakcja sklepów. Wysokie temperatury i duży obrót świeżymi produktami to bez wątpienia wyzwanie dla sieci handlowych, ale i obowiązek stałego monitorowania jakości oferowanych towarów. Klientom pozostaje więc nie tylko wybierać ostrożnie, ale i nie wahać się informować personel w przypadku zauważenia nieprawidłowości.

Danuta Pałęga, dziennikarka o2.pl

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
W Action znowu się zaczęło. Promocje już od 6,99 zł
W Action znowu się zaczęło. Promocje już od 6,99 zł
Promocja na iPhone w sklepach Media Markt. Nawet 10 proc. taniej
Promocja na iPhone w sklepach Media Markt. Nawet 10 proc. taniej
Ile zapłacimy za usługi minikoparką?
Ile zapłacimy za usługi minikoparką?
Opłata turystyczna - gdzie zapłacimy i na co jest przeznaczana?
Opłata turystyczna - gdzie zapłacimy i na co jest przeznaczana?
Wyłącznie 12 listopada w Biedronce. 6 szt. na osobę
Wyłącznie 12 listopada w Biedronce. 6 szt. na osobę
Telefon za 799 zł. RTV Euro AGD obniża ceny
Telefon za 799 zł. RTV Euro AGD obniża ceny
550 zł taniej za laptopa. Masz czas do 12 listopada
550 zł taniej za laptopa. Masz czas do 12 listopada
Od 13 listopada w Aldi. 2,99 zł zamiast 16,99 zł
Od 13 listopada w Aldi. 2,99 zł zamiast 16,99 zł
Już tylko 12 listopada. Lidl informuje. 3 kg na klienta
Już tylko 12 listopada. Lidl informuje. 3 kg na klienta
Zaczęło się w Dino. 1+1 gratis już na pierwszej stronie
Zaczęło się w Dino. 1+1 gratis już na pierwszej stronie
Jak otworzyć lokal McDonald's i ile to kosztuje?
Jak otworzyć lokal McDonald's i ile to kosztuje?
Zaczęło się w Naturze. Popularny tusz do rzęs o połowę tańszy
Zaczęło się w Naturze. Popularny tusz do rzęs o połowę tańszy