Takie maliny zastała na promocji. Zrobiła zdjęcia. Biedronka reaguje

"Niemal w każdym z dostępnych opakowań była pleśń na co najmniej jednym owocu" – relacjonuje o2.pl mieszkanka Gliwic, która tuż po niehandlowej niedzieli trafiła w Biedronce na promocję malin. Zamiast świeżych owoców, zastała nieprzyjemną niespodziankę. "Może zdarzyć się, że znajdą się zainfekowane pojedyncze owoce, których nie jesteśmy w stanie zauważyć" – odpowiada Monika Babuchowska, kierownik operacji i sprzedaży w sieci Biedronka, odpowiedzialna za sklepy w Gliwicach.

Maliny z pleśnią w poniedziałkowy poranek. Interwencja w BiedronMaliny z pleśnią w poniedziałkowy poranek. Interwencja w Biedronce
Źródło zdjęć: © Czytelniczka o2.pl, Google Maps
Danuta Pałęga

W poniedziałkowy poranek, 28 lipca, mieszkanka Gliwic odwiedziła jeden ze sklepów sieci Biedronka. Tuż po wejściu do placówki jej uwagę przykuła atrakcyjna promocja na maliny – 200 g za 6,99 zł. Zainteresowana ceną, podeszła do wystawionych opakowań, jednak to, co zobaczyła, zamiast zachęcić do zakupu, wywołało u niej szok.

Zauważyłam maliny w promocji, podeszłam i chciałam wybrać opakowanie. Niemal w każdym z dostępnych była pleśń na co najmniej jednym owocu. Jestem zszokowana, że Biedronka wystawiła taki produkt na sprzedaż. Tym bardziej, że przyszłam rano w poniedziałek, towar powinien być zweryfikowany pod względem świeżości nim otworzą sklep, prawda? – napisała oburzona klientka do redakcji o2.pl, dołączając zdjęcia, na których wyraźnie widać oznaki zepsucia owoców.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Sztuczki marketingowe, jakie stosuje na nas Biedronka

Odpowiedź sieci: trudne warunki, szybka reakcja

Na prośbę o komentarz, sieć Biedronka odniosła się do sprawy, tłumacząc, że kontrola jakości jest prowadzona wieloetapowo, jednak niektóre sytuacje są trudne do uniknięcia.

Dbanie o najwyższą jakość naszych produktów jest dla nas priorytetem. Okres zarówno wyższych temperatur, jak i wysokiej wilgotności powietrza sprzyja szybkiemu dojrzewaniu i tym samym łatwiejszemu psuciu się świeżych produktów, jak m.in. maliny – wyjaśnia o2.pl Monika Babuchowska, kierownik operacji i sprzedaży Biedronki odpowiedzialna za sklepy w Gliwicach.
Zgniłe maliny w promocji? Klientka Biedronki z Gliwic nie kryje
Zgniłe maliny w promocji? Klientka Biedronki z Gliwic nie kryje oburzenia © Czytelniczka o2.pl
Zgniłe maliny w promocji. Sklep reaguje po zgłoszeniu klientki
Zgniłe maliny w promocji. Sklep reaguje po zgłoszeniu klientki © Czytelniczka o2.pl

Jak dodaje przedstawicielka sieci, owoce są poddawane kontroli zarówno przed, jak i po ich wystawieniu na półki, a stoisko z warzywami i owocami jest sprawdzane kilka razy dziennie. Niemniej jednak, pleśń może rozwijać się bardzo szybko – nawet pomimo przeprowadzanych kontroli.

Część świeżych owoców jest szczególnie narażona na oddziaływanie czynników zewnętrznych. Weryfikacja świeżości polega na dokładnym obejrzeniu kartonów z owocami. Może zdarzyć się, że znajdą się zainfekowane pojedyncze owoce, których nie jesteśmy w stanie zauważyć w trakcie takiego przeglądu. Niestety w takiej sytuacji zakażenie w bardzo szybkim tempie może przenosić się na inne owoce. Zdajemy sobie sprawę, że ze względu na skalę działalności naszej sieci, obsługującej codziennie miliony klientów i przechowującej setki tysięcy produktów, sporadycznie mogą zdarzyć się takie sytuacje.

Produkty usunięto, procedury przypomniane

Sieć zapewnia, że wadliwy towar został już wycofany ze sprzedaży i zastąpiony świeżym. Zobowiązano się również do przypomnienia zasad pracy z produktami wymagającymi szczególnej troski podczas odpraw z pracownikami.

Zachęcamy klientów, aby w przypadku zaobserwowania podobnych zdarzeń bezpośrednio powiadomili o nich personel sklepu, który będzie w stanie niezwłocznie zareagować w odpowiedni sposób i poddać asortyment procedurze likwidacji – dodaje Babuchowska.

Wnioski? Reaguj i zgłaszaj

Choć sytuacja została opanowana, sprawa ta przypomina, jak ważna jest czujność klientów i szybka reakcja sklepów. Wysokie temperatury i duży obrót świeżymi produktami to bez wątpienia wyzwanie dla sieci handlowych, ale i obowiązek stałego monitorowania jakości oferowanych towarów. Klientom pozostaje więc nie tylko wybierać ostrożnie, ale i nie wahać się informować personel w przypadku zauważenia nieprawidłowości.

Danuta Pałęga, dziennikarka o2.pl

Źródło artykułu: o2pl

Wybrane dla Ciebie

Nawet -30 proc. na buty w CCC. Jak skorzystać z promocji?
Nawet -30 proc. na buty w CCC. Jak skorzystać z promocji?
Taniej nawet o 30 proc. Start 25 września w Lewiatanie
Taniej nawet o 30 proc. Start 25 września w Lewiatanie
Nowe promocje w Aldi. Sprawdź, na czym można zaoszczędzić
Nowe promocje w Aldi. Sprawdź, na czym można zaoszczędzić
Hit w Biedronce. Konkurencja dla Thermomixa w promocji
Hit w Biedronce. Konkurencja dla Thermomixa w promocji
Sejf do domu i firmy. Jak wybrać i ile trzeba zapłacić?
Sejf do domu i firmy. Jak wybrać i ile trzeba zapłacić?
10 procent zniżki w MediaMarkt. Co trzeba zrobić?
10 procent zniżki w MediaMarkt. Co trzeba zrobić?
Ile kosztuje sprzątanie domu?
Ile kosztuje sprzątanie domu?
Jedynie 9,98 zł w KFC. Fani sieci muszą to wiedzieć
Jedynie 9,98 zł w KFC. Fani sieci muszą to wiedzieć
Ile kosztuje food truck i czy to dobra inwestycja?
Ile kosztuje food truck i czy to dobra inwestycja?
Oferta z Niemiec. Polacy aż się rzucili. Duże poruszenie
Oferta z Niemiec. Polacy aż się rzucili. Duże poruszenie
Ostatni dzwonek w Dino. Kostka masła za darmo
Ostatni dzwonek w Dino. Kostka masła za darmo
Tylko 1,85 zł w Lidlu. Prawie wszyscy Polacy kupują ten produkt
Tylko 1,85 zł w Lidlu. Prawie wszyscy Polacy kupują ten produkt